Alles sal regkom - Reisverslag uit Deán Funes, Argentinië van Jan en Marike - WaarBenJij.nu Alles sal regkom - Reisverslag uit Deán Funes, Argentinië van Jan en Marike - WaarBenJij.nu

Alles sal regkom

Door: Jan en Marike

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marike

24 December 2013 | Argentinië, Deán Funes

Mañana nog geen fiets gezien. De tweede dag nog niet. Maar fietsen zullen we. Gelukkig heeft Buenos Aires een geweldig systeem: een uur gratis fiets lenen en inleveren op een volgend punt. Enthousiast als we zijn crossen we de halve stad door. Ach, 10 minuten te laat..... we mogen 5 dagen lang geen gele fiets meer lenen!
We mogen sowieso niks lenen, zelfs niet ons eigen geld. Geld uit de muur halen, vergeet het maar. Van heel Buenos Aires weten we nu vooral hoe de ATM`s (flappentap) er van binnen uit zien.
Elk probleem wordt uiteindelijk opgelost: onze fietsen zijn bezorgd! En alle bagage. Nou ja bijna alle. De tassen van Marike ontbreken nog. Mañana....

Mañana staan we in een donkere, drukke hal voor een busloket met AL onze spullen. Kaartjes voor de nachtbus naar Cordoba, inclusief fiets? Tsja, daar zitten ze duidelijk niet op te wachten. Ga maar 3 verdiepingen lager om te kijken of ze daar iets voor je kunnen doen (inpakken of zo). Een volledige stroomstoring zorgt ervoor dat de liften en roltrappen het niet doen. Wij puzzelen, zwetend de trappen naar beneden met 2 fietsen en 10 tassen, hoe het ook alweer zat met de wolf, de kool en de geit. Vanwege de black out wordt het loket juist gesloten. Fiets niet in een doos? Jammer! Door te bluffen met de vliegtuighoezen weten we alles toch aan de andere kant van de balie te krijgen.

Heerlijk, vroeg in Cordoba. Fiets uit de bus, sturen weer recht, tassen erop, lucht in de banden; ventiel stuk. Bagage eraf, nieuwe binnenband, tassen erop, versnellingskabel los. Bagage eraf, kabel vastzetten, bagage erop. We kunnen los!

De mensen verzuchten: calor! In de schaduw is het 34 graden, onze fietscomputer doet 49 in de zon. Het water in onze bidons is nog te warm om een wolwas er veilig mee te kunnen wassen. Om de 10 km. koelen we af onder een boom. Drinken, drinken, drinken! Chauffeurs moedigen ons al toeterend aan.
´s Avonds zitten we prachtig onder mimosabomen met tropische geluiden op de achtergrond!

• 24 December 2013 - 21:13

Albert En Jantje:

Kerst met 35 gr. wat een genot, geen witte kerst voor ons maar 35 mm regen, jullie eindelijk op de fiets moet goed voelen,wij zullen met kerst aan jullie denken. Fijne kerst , liefs Albert en Jantje

• 25 December 2013 - 09:38

Peter En Ina:

Hoi Jan en Marike, blij te horen dat na alle opstart perikelen jullie nu op reis gaan op jullie eigen fietsen. Met de gele fietsen de bergen in was ook geen optie en zeker niet als je eerst nog een week moet wachten voor je er weer een krijgt. We hadden niet gedacht dat men in Zuid Amerika zo op de tijd lette.

Wij wensen jullie een voorspoedige reis naar Cordoba en dan op de pedalen.

Een fijn kerstfeest gewenst en een voorspoedig (fiets) nieuwjaar.

• 25 December 2013 - 10:55

Ilse:

Eest een boel shit en k.. , het incasseringsvermogen getest; maar nu gaat het gebeuren. Daar doe je het voor!
    Ik zie op de foto's de er al een boel lol is gemaakt. Houwe zo!

• 26 December 2013 - 13:13

Pa :

Jan en Marike ,
    Lef en moed om deze reis te ondernemen . Na alle oponthoud vanwege fietsen afwezigheid ,daarna na beschadiging, fietsen herstellen . Maar nu fietsen in orde ,inmiddels na bus transport, zijn jullie in Cordoba aangekomen . Heerlijk zomer weer . de fietsreis naar het Noorden kan nu beginnen . Ik wens jullie van harte een heel fijne gezonde tour naar het hogere Noorden . Met belangstelling volg ik jullie verdere reisverslagen groetjes Pa .

• 28 December 2013 - 22:40

Jantje:

Wij hebben iets voor jullie op skype gezet, hebben jullie dit al gelezen? Groetjes Albert en Jantje

• 30 December 2013 - 16:31

Irma:

Marike en Jan ik wens jullie een hele bijzondere jaarwisseling - en naar ik hoop in 2014 wat minder tegenslagen
    Groet,
    Irma

• 31 December 2013 - 12:38

Peter Vd Hulst:

Hoi Jan en Marike, dit jaar een heel bijzondere jaarwisseling! En we wensen jullie heel veel mooie avonturen in 2014! groetjes, Wilma en Peter

• 01 Januari 2014 - 02:50

Kunja:

Goh, wat sneu voor jullie om zo te moeten starten. Maar jullie weten deze tegenslagen wel smeuig te vertellen. Van mijn kant heb ik volop genoten van de vette verhalen.
    Voor 2014 wens ik dat het nu verder voor jullie op rolletjes (fietsbandjes) verloopt en dat jullie nu met volle teugen kunnen genieten van deze fietstocht.
    Ook al is het nu wat aan de warme kant, daar wordt vast nog wel eens in de komende maanden verlangend naar teruggekeken denk ik. Dus zorg dat de inname goed is, dan komen jullie er wel.
    Feliz Año Nuevo

• 01 Januari 2014 - 10:49

Annemieke En David:

Feliz año 2014!!!
    Zo te lezen is het reizen volop begonnen. Jullie mogen alle reisperikelen ook wat spreiden hoor, hoeft niet allemaal in de eerste week :-). Jullie zien er kleurig en sportief uit, dat zal vast nog een hoop positieve reacties oproepen bij de zuid Amerikanen!! Gisteren hoorden we op de radio dat er een hittegolf is in Argentinië en protesten ivm de vele stroomstoringen (blijkt te komen door het vele aircogebruik, dus bier als afkoeling is helemaal zo'n gek idee nog niet!). Geniet ervan!!!!!!!
    Liefs, An en David

• 01 Januari 2014 - 14:49

Marco En Julia:

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Hopen dat jullie een leuke jaarwisseling hebben gehad. We hopen dat het vervolg van jullie reis wat soepeler zal verlopen. Geniet ervan. Wij doen dat in ieder geval van jullie verslagen en foto's.
    Liefs, Marco, Lisa, Emiel en Julia

• 02 Januari 2014 - 20:47

Wim Lammers:

Dag Jan,

Voor jouw en je vrouw een fantastisch 2014 met veel gezonde fiets kilometers.

Hartelijke groet, Wim

• 05 Januari 2014 - 17:02

Winant:

Beste Marike en Jan,
    jullie huis staat er nog.
    Een voorspoedig jaar gewenst, folle lok, seine, hail en zeeg´n, en zo.
    Vooral veel avontuur en plezier aan gene zijde van de evenaar! Misschien kom ik nog wel even langs :)
    De beste groeten van ons allemaal,
    J, J, I en W.

• 07 Januari 2014 - 11:10

Henk Lanting:

Hoi,
    Nog maar net onderweg en het is nu al een heel avontuur (met beperkingen).
    Zo te lezen lastig, maar beter dan op een duf kantoor zitten in een koud en guur Groningen.
    Have fun !!