Weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jan en Marike - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jan en Marike - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: jan en marike

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marike

02 April 2009 | Nederland, Groningen

Veilig en wel terug ‘ien’t loug’! Het laatste stukje fietsen we van het hoofdstation naar huis. Wat een stilte en een rust….!! Hoezo is Groningen een levendige stad?!
Na het gelukzalige gevoel van het weerzien met onze dierbaren volgt de jetlag. De dagen erna zijn wat onwezenlijk. Het voelt als een vreemd vacuüm; een beetje leven tussen 2 werelden. Terugkijken wil nog niet; het leven hier oppakken nog helemaal niet. Het kille, regenachtige weer maakt het er ook niet gemakkelijker op…

Na ruim een week lezen we voor ’t eerst onze eigen website in z’n geheel; ja, zo was het – beseffend dat het ‘zo’ zóveel facetten heeft, dat we er nog heel lang over zullen doen om die allemaal goed te zien en het z’n waarde te geven, ook in ons leven.

Bij de eerste zonnestralen pakken we de fiets. We genieten enorm van de voorjaarsvogelgeluiden, de frisprikkelende, schone lucht, het uitgestrekte, stoere Hogeland, de lammetjes in de wei, de waas van groen op de takken. We voelen ons weer aarden!

En opeens horen we dat we tegen elkaar zeggen: “Zullen we op onze volgende reis…..”

Lieve mensen: allemaal heel erg bedankt voor het mee beleven van onze onvergetelijke, indrukwekkende reis door een prachtig, hartverwarmend Azië!

Jan en Marike

• 23 Maart 2009 - 11:56

Trijnie Forsten:

Heerlijk even jullie verhaal te lezen, even ontsnappen aan de drukte aan de balie en met jullie verhalen meedromen.

trijnie

• 23 Maart 2009 - 18:19

Dineke:

Erg leuk om steeds jullie verhalen te lezen. Jullie beschrijven het zo leuk; je ziet het gewoon voor je. Hele goede terugreis!
    Dineke

• 24 Maart 2009 - 22:23

Henk Damminga:

Jan en Marike welkom terug.
    Heb echt enorm genoten van jullie reisverhalen en foto's.
    Knap hoe jullie "daar" de tijd en moeite hebben genomen om een andere wereld te ontdekken en te ondergaan, en hoe jullie "ons" dit mee hebt laten ontdekken.
    De manier van reizen zal zeker meegespeeld hebben.
    Bedankt en succes met het terug vinden van jullie dagelijkse draai en dit kikkerlandje.

• 26 Maart 2009 - 19:25

Lies:

Hallo Jan en Marike,

Ik heb heel erg genoten van jullie reisverhalen en de foto's. Het is net alsof je het zelf mee maakt zo beeldend is het beschreven.
    Tot ziens.

Groetjes,
    Lies

• 15 April 2009 - 18:51

Ilse:

Beetje laat maar toch...
    Hartelijk welkom weer in ons landje. Neem de tijd om te wennen. Tijd genoeg en voor je het weet is alles al weer veel te ver weggezakt.
    En nu de foto's bewerken en opnieuw bekijken. Fijne bezigheid.
    Liefs, Ilse

• 10 Maart 2012 - 14:52

Henk Buursema:

Hé luitjes,

toen ik laatst van mijn broer Jan hoorde, dat hij Marike had ontmoet, ben ik nog eens gaan googelen (?!) en kwam ik op deze site terecht. Indrukwekkend hoor, wat een reis hebben jullie gemaakt, een belevenis, waar je nog jaren op kunt teren lijkt mij. En ik vond mijzelf al een hele pief omdat ik vorig jaar 800 km door nederland had gepeddeld. Ik zal daar maar verder niet over uitwijden. 't Is inmiddels al wel een paar jaar gelden natuurlijk, maar ik hoop desondanks, dat je dit berichtje nog even krijgt.

groeten uit Emmererfscheidenveen